Szakembereink

Gelencsér-Trapp Dorottya

Gyógytornász-fizioterapeuta, Pfaffenrot-féle manuális terápia, Schroth-terapeuta

2010-ben végeztem a Pécsi Tudomány Egyetemen és szereztem meg a gyógytornász-fizioterapeuta végzettséget.

Pályafutásom eleje óta főként a gyermekek fejlesztése került előtérbe. Első munkahelyemen főként sérült gyermekekkel találkoztam, akiknek látássérülése is volt. Nagy feladat és motiváció volt velük dolgozni, de sok tapasztalatot gyűjtöttem és megtanultam, hogy az apró változás is sokat jelent.
Pár évvel később vállalkozó lettem és kibővült a foglalkozási köröm, mozgássérült gyermekeket, csecsemőket is elkezdtem kezelni, továbbá csoportos foglalkozásokat is tartottam.
Az életemben meghatározó szerepet tölt be a gyermekek fejlesztése, már csecsemőkortól, egészen a felnőtt korig.  Szeretek gyermekkel foglalkozni, mert minden nap motiválnak, gondolkodásra bírnak, hogy az óráim változatosak, színesek legyenek. Sok szeretetet kapok, és egy rosszul induló nap is jól végződik.
Munkám során sok tapasztalatot gyűjtöttem és számos kórképpel találkoztam. Hasznos tanfolyamokat sajátítottam el, mert nagyon fontosnak tartom a páciensek komplex kezelését, és ezen szempontnak megfelelően végzem munkámat is.

Berényi Zsuzsanna

TSMT, ÁMV terapeuta
A gyermekekkel való munkámat óvodapedagógusként kezdtem, majd gyógypedagógusként végeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Tanárképző Főiskolán, később Tervezett Szenzomotoros Tréning terapeuta és gyógyúszás foglalkoztató (HRG) végzettséget szereztem. Sok éve foglalkozom szenzoros ingerfeldolgozási problémával küzdő gyermekekkel, ezért a hatékonyabb fejlesztésük miatt az AIT-FST képesítést is megszereztem, majd ismereteim bővítése miatt NILD terapeuta lettem. Leginkább mozgásterápiával foglalkozom, egyéni és csoportos TSMT terápiával segítem a hozzám forduló családokat.

Fazakas Enikő

Gyógytornász-fizioterapeuta,  Pfaffenrot-féle manuális terápia, Schroth-terapeuta
2012- ben végeztem Budapesten a Semmelweis Egyetemen. Gyógytornász-fizioterapeuta a végzettségem. A szakmám elkezdése óta többnyire gyerekekkel foglalkozok, csecsemőkkel és felnőttekkel egyaránt. Azon szerencsés emberek közé tartozom, akik szeretik munkájuk. Gyerekekkel foglalkozni mindig kihívás, sosem unalmas. Egy édes mosoly vagy egy humoros mondat még egy fárasztó nap végén is jókedvre derít. Nagyon fontosnak tartom, hogy mindig fejlesszem terápiás készségeim, tanuljak tapasztaljak, ezért sokat utazok külföldre is. Az egyetem végén Helsinkiben töltöttem a gyakorlati időszakom, voltam Varsóban egy terápiás központban tanulni és dolgozni. Jelenleg Oroszországba járok tapasztalatot cserélni az ottani terapeutákkal. A munkámban mindig törekszem a pontosságra, funkcionalitásra, holisztikus látásra és terápiára.

Németh Nikoletta

Konduktor, tanító.
A Pető András Főiskola (korábban: Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete) konduktor-óvodapedagógus szakán végeztem. Szakmai gyakorlatom során elsősorban az óvodás korú központi idegrendszeri sérültek fejlesztésében szereztem tapasztalatot a konduktív pedagógia módszerével. Rövidebb időszakokban azonban dolgoztam ennél alacsonyabb életkorú, valamint általános iskolás korú gyerekekkel is. Elsősorban csoportos foglalkozásokat tartottam. 

Azért szeretem a munkámat, mert minden nap új kihívások elé állít. Minden gyerek más, mindenkinek mások az igényei. Az óráim során törekszem arra, hogy azok mindig megfeleljenek a gyerekek igényeinek, játékosak és élvezhetőek legyenek. Minden újonnan elsajátított mozdulat egy közös siker, ami mindig erőt ad a folytatáshoz. Terveim közt szerepel tudásomat különböző kiegészítő tanfolyamokkal bővíteni a még hatékonyabb fejlesztés érdekében.

Klajkó Noémi

Logopédus-gyógypedagógus
2004-ben végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon, ahol a szakmai tudásomat szereztem meg.
Azóta az óvodás és iskoláskorú gyermekek logopédiai fejlesztésével foglalkozom.Fontosnak tartom a szakmai fejlődést, ezért folyamatosan továbbképzéseken vettem részt. Elvégeztem a Sindelar részképesség fejlesztő tanfolyamot iskolások részére és a diszkalkulia tanfolyamot, valamint 2010-ben szakvizsgát szereztem. Jelenleg a X. kerületi Pedagógiai Szakszolgálat alkalmazásában óvodában dolgozom.Munkámat nagyon sokszínűnek találom és sok szakmai tapasztalatot gyűjtöttem az elmúlt tíz év alatt az artikulációs terápia ( például :nem tudja kiejteni az r hangot, s helyett sz hangot ejt) megkésett beszédfejlődés, nyelvlökéses nyelés, grafomotoros fejlesztés, diszlexia prevenció, iskolaelőkészítő, diszlexia reedukáció, diszkalkulia terápiában, beszédtechnika és relaxáció dadogók részére, valamint iskolás Sindelar-részképesség fejlesztő terápiában.A hozzánk járó gyermekeket először megvizsgálom, megfigyelem és egy véleményt írok róluk, amelyben megfogalmazom a tapasztaltakat. Ezután egy fejlesztési tervet készítek, ami alapján elkezdhetjük a terápiát. Számomra nagyon fontos, és a szemléletemre jellemző, hogy jó kapcsolatot alakítsak ki a gyermekkel és a szülővel, mert akkor igazán sikeres a fejlesztés, ha a gyermek szívesen vesz részt a foglalkozásokon és sok sikerélmény éri. Minden gyermek saját adottságaihoz alkalmazkodva, játékosan, jó hangulatban, színesen, sok szeretettel és motivációval fejlesztem a gyermekeket.

Farkas Katalin

Farkas Katalin

Gyógyornász-fizioterapeuta

2014-ben gyógytornászként végeztem a budapesti Semmelweiss Egyetemen. Már az egyetem utolsó évében is foglalkoztatott a gyerekekkel való közös munka. A csecsemő és gyermekgyógyászat gyakorlatok alatt ez csak erősödött bennem, ezért az államvizsga után számos gyermekekkel foglalkozó intézményben hospitáltam, tapasztalatot és gyakorlatot szereztem. Végül így jutottam el a Trappsifüleshez is.

Jelenleg a Honvéd Kózház járó és fekvőbeteg osztályán dolgozom gyógytornászként a Trappsifüles mellett.  Eleinte a felnőtt páciensekkel szerezett tapasztalataim felhasználásával kezdetem el a kicsikkel foglalkozni. Véleményem szerint a kettő nem is olyan különböző, mégis a gyerekek fejlesztése nagyon motiváló számomra és új kihívás elé állít minden nap.

Rájöttem, hogy a picikkel való foglakozás nemcsak mozgásfejlesztést jelent. Itt tapasztaltam először, hogy mennyire feltöltődöm egy-egy mosolytól, milyen izgalmakat jelent az, hogy egy-egy gyerekkel hogyan tudok játékosan együtt dolgozni.

 Nagyon szeretem ezt a munkát, minden nap változatos. Szakmai tudásom frissítésére számos továbbképzésen vettem részt, melyeket a gyerekgyógyászatban használatos továbbképzésekkel bővítek jelenleg.

 

Schäffer Kitti

Schäffer Kitti Logopédius-gyógypedagógus

Logopédus -gyógypedagógus 

2014 januárjában végeztem a Szegedi Tudományegyetem JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézetében logopédia, valamint tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon. 2016 júniusában az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar mesterképzését is elvégeztem.

Többféle ellátási formában is kipróbáltam magam. Jelenleg a Trappsifüles Mozgás- és Készségfejlesztő Központ mellett a X. Kerületi Pedagógiai Szakszolgálatnál dolgozom, mint logopédus. Elsősorban az óvodáskorú gyermekek logopédiai ellátását végzem, de korábbi munkahelyemen az iskoláskorúak ellátásában is szereztem tapasztalatot.

Fontosnak tartom, hogy a gyermekek célzott fejlesztést kapjanak, tehát kiderüljön, hogy pontosan milyen területeken van elakadás. Ehhez elengedhetetlen az alapos vizsgálat.

A gyerekekkel való foglalkozás számomra a munka mellett kikapcsolódást is jelent. A sikerélményhez juttatás, a közös alkotás, jókedv ösztönzőleg hat a gyermekekre és rám egyaránt. A foglalkozásaimat igyekszem úgy megtervezni, hogy a gyermekek egyéni sajátosságaihoz alkalmazkodjanak, valamint a gyermekek célzott, ám játékos és sikerélményekben gazdag fejlesztésben vegyenek részt.

Pelle Zsuzsanna

Pelle Zsuzsanna Gyógypedagógus

Gyógypedagógus 

2005-ben végeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolán, tanulásban akadályozottak tanára és szomatopedagógia terapeuta szakon. Pályám első éveit a súlyosan-halmozottan sérülteket ápoló-gondozó otthonában töltöttem, ahol a legváltozatosabb sérülésekkel, fogyatékosságokkal találkoztam. 

 

Jelenleg a Trappsifüles Mozgás- és Készségfejlesztő Központ mellett a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XVIII. Kerületi Korai Fejlesztő Részlegében dolgozom gyógypedagógusként. Ezeken a helyeken nap mint nap sok tapasztalatot szerzek a korai életkorban jelentkező fejlődési eltérésekről, problémákról.

Szeretek gyerekekkel foglalkozni. A legfontosabbnak a nap mint nap kreatív gondolkodást igénylő a lehető legkorábban megkezdett, komplex fejlesztést gondolom. A gyerekek fejlesztését a lehető legjátékosabb formában valósítom meg óráimon.

 

Terveimben szerepel ismereteim bővítése gyógypedagógia mesterképzési szakon. 

Ágoston Zsuzsanna

Gyógytornász-fizioterapeuta 

Gyógytornász-fizioterapeutaként diplomáztam 2015-ben és már a tanulóévek alatt fontosnak tartottam megismerni más országok egészségügyi rendszerét, így gyakorlati félévemet Finnországban töltöttem. Diploma után Németországban dolgoztam egy évet gyógytornászként egy kis magánrendelőben. Hazatérésem után kis ideig a János kórház ortopédiai osztályán segítettem a műtétek után lábadozóknak, azonban hamar ráébredtem, hogy nem érzem ott jól magam. Ekkor jött a lehetőség, hogy az Országos Látásvizsgálóban dolgozhassak, látássérült gyermekek korai mozgásfejlesztésével. Innen már csak egy ugrás volt a Trappsifüles. 

 

A gyermekekkel való közös munka, legyen az halmozottan sérült gyermek, vagy “csak” egy hanyag tartás mindig tartogat magában kihívásokat, de rengeteg mosolyt és vidám perceket is. Számomra a munkám az, ami feltölt, ami kikapcsol és amikor azt érzem, hogy hasznos és fontos dolgot végzek.

Molnár Anikó

Óvodapedagógus, fejlesztőpedagógus, okleveles gyógypedagógus

Pályafutásomat óvónőként kezdtem, majd 2001-ben az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai karán végeztem, mint gyógypedagógus, pszichopedagógia szakirányom, és azóta is képzem magam. Főállásban a 19. kerületi Pedagógiai Szakszolgálatnál dolgozom.

A Trappsifülesben olyan gyerekkel/tanulókkal foglalkozom, akik valamilyen oknál fogva nehezebben tanulnak meg írni, olvasni, számolni, és a tanuláshoz szükséges alapkészségeik, úgymint: figyelem, testséma, téri tájékozódás, nagymozgás és finommotorium, látási és hallási érzékelés, észlelés (vizuális rész-egész, alak-háttér, vizuális és auditív emlékezet, beszédészlelés és –megértés), szókincs, gondolkodási funkciók, számolási készség, valami miatt lassabban, más ütemben fejlődik.

Az iskolakezdés, mind a szülők, mind a gyermekek számára kihívást jelent. Fontos, hogy minden olyan képesség, készség a gyermekek birtokában legyen, amely segíti Őket abban, hogy sikeresen megtanuljanak írni, olvasni, számolni.

Szakmai vizsgálatok is bizonyítják azt, hogy az óvodás életkor igen érzékeny periódus a gyermekek életében, valamint az időben megkezdett prevenció (megelőzés), és fejlesztés lényegi szempont a hatékony tanulási képességek fejlődése, és a sikeres iskolai teljesítés, beválás szempontjából.

Azok a gyerekek, akiknek részképességei fokozottabban egyenetlen fejlődést mutatnak, az évek során egyre halmozhatják hátrányaikat, úgynevezett tanulási nehézséggel/zavarral küzdővé válhatnak. Ezekre ráépülhetnek a különböző viselkedési problémák, ezzel nehezítve a boldog gyermekkort és sikeres iskolás éveket.

Az érett idegrendszer és mozgáskészség –mellyel a mozgásterapeuták foglalkoznak- fejlődése, fejlesztése után, szabad utat kap a kognitív funkciók támogatása.

A Trappsifülesben diagnosztikával, egyéni és csoportos képességfejlesztéssel igyekszem segítségükre lenni.