Szakembereink
A Trappsifülesnél mindig a gyermekek érdekeit helyezzük előtérbe és ezt is szem előtt tartva állítunk olyan magas elvárásokat a kollégáinkkal szemben. Ennek köszönhetően viszont elmondhatjuk, hogy igazán büszkék vagyunk a nálunk dolgozó szakembergárdára.
Gelencsér-Trapp Dorottya
Okleveles Gyógytornász-fizioterapeuta, Pfaffenrot-terapeuta, Schroth-terapeuta
Szakmai vezető
2010-ben végeztem a Pécsi Tudomány Egyetemen és szereztem meg a gyógytornász-fizioterapeuta végzettséget.
Pályafutásom eleje óta főként a gyermekek fejlesztése került előtérbe. Első munkahelyemen főként sérült gyermekekkel találkoztam, akiknek különböző fokú látássérülése is volt. Nagy feladat és motiváció volt velük dolgozni, de sok tapasztalatot gyűjtöttem és megtanultam, hogy az apró változás is sokat jelent.
Néhány évvel később vállalkozó lettem és kibővült a foglalkozási köröm, mozgássérült gyermekeket, csecsemőket is elkezdtem kezelni, továbbá csoportos foglalkozásokat is tartottam. Az életemben meghatározó szerepet tölt be a gyermekek fejlesztése, már csecsemőkortól, egészen tinédzser korig. Szeretek gyermekkel foglalkozni, mert minden nap motiválnak, gondolkodásra bírnak, hogy az óráim változatosak, színesek legyenek. Sok szeretetet kapok, és egy rosszul induló nap is jól végződik.
Munkám és magánéletem során is sok tapasztalatot gyűjtöttem és számos kórképpel találkoztam. Két koraszülött ikergyermek édesanyjaként úgy érzem méginkább megértem a szülőket. Hasznos tanfolyamokat sajátítottam el, mert nagyon fontosnak tartom a páciensek komplex kezelését, és ezen szempontnak megfelelően végzem munkámat is.
Berényi Zsuzsanna
Okleveles Gyógypedagógus, TSMT, ÁMV, HRG terapeuta
A gyermekekkel való munkámat óvodapedagógusként kezdtem, majd gyógypedagógusként végeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Tanárképző Főiskolán, később Tervezett Szenzomotoros Tréning terapeuta és gyógyúszás foglalkoztató (HRG) végzettséget szereztem. Sok éve foglalkozom szenzoros ingerfeldolgozási problémával küzdő gyermekekkel, ezért a hatékonyabb fejlesztésük miatt az AIT-FST képesítést is megszereztem, majd ismereteim bővítése miatt NILD terapeuta lettem. Leginkább mozgásterápiával foglalkozom, egyéni és csoportos TSMT terápiával segítem a hozzám forduló családokat.
Hanyecz – Bakó Dóra
Okleveles Gyógypedagógus, DSZIT- terapeuta, nemzetközi okleveles babamasszázs oktató
Első diplomámat az ELTE Tanítóképző karán szereztem kisgyermeknevelőként, évekig speciális, kis létszámú bölcsődei csoportban dolgoztam 2-5 éves, eltérő fejlődésmenetű gyermekekkel.
Miután az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karán megszereztem gyógypedagógusi diplomám, mindenezen tapasztalataim hasznosítva kezdtem el foglalkozni a babák, illetve kisgyermekek komplex korai gyógypedagógiai fejlesztésével, mely során a mozgás-, beszéd- és kognitív képességterületek funkcióba-, illetve játékba ágyazott fejlesztését tűztem ki célomul.
Okleveles DSZIT terapeutaként egyrészt a korai fejlesztésbe ágyazott célzott, átgondolt szenzoros ingerhelyzetek fontosak számomra a fejlődés támogatása céljából, másrészt az ingerfeldolgozási nehézséggel hozzám érkező gyerekek szenzoros vizsgálatát, illetve terápiáját is végzem.
A szülőkkel, és gyermekeikkel való partnerkapcsolatot fontosnak tartom, hogy felszabadultan, vidáman éljük meg. A gyermekkor játékossága és felhőtlensége a kiinduló pont minden gyermekkel töltött percben, ez egyúttal a komplex korai fejlesztés alapja is. A terápiák során a szülők partnereim, akikkel közösen gondolkodva és dolgozva segítjük a kisgyermekek harmonikus fejlődését.
Klajkó Noémi
Okleveles Logopédus-gyógypedagógus
2004-ben végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon, ahol a szakmai tudásomat szereztem meg.
Azóta az óvodás és iskoláskorú gyermekek logopédiai fejlesztésével foglalkozom.
Fontosnak tartom a szakmai fejlődést, ezért folyamatosan továbbképzéseken vettem részt. Elvégeztem a Sindelar részképesség fejlesztő tanfolyamot iskolások részére és a diszkalkulia tanfolyamot, valamint 2010-ben szakvizsgát szereztem. Jelenleg a X. kerületi Pedagógiai Szakszolgálat alkalmazásában óvodában dolgozom.
Munkámat nagyon sokszínűnek találom és sok szakmai tapasztalatot gyűjtöttem az elmúlt tíz év alatt az artikulációs terápia ( például :nem tudja kiejteni az r hangot, s helyett sz hangot ejt) megkésett beszédfejlődés, nyelvlökéses nyelés, grafomotoros fejlesztés, diszlexia prevenció, iskolaelőkészítő, diszlexia reedukáció, diszkalkulia terápiában, beszédtechnika és relaxáció dadogók részére, valamint iskolás Sindelar-részképesség fejlesztő terápiában.
A hozzánk járó gyermekeket először megvizsgálom, megfigyelem és egy véleményt írok róluk, amelyben megfogalmazom a tapasztaltakat. Ezután egy fejlesztési tervet készítek, ami alapján elkezdhetjük a terápiát.
Számomra nagyon fontos, és a szemléletemre jellemző, hogy jó kapcsolatot alakítsak ki a gyermekkel és a szülővel, mert akkor igazán sikeres a fejlesztés, ha a gyermek szívesen vesz részt a foglalkozásokon és sok sikerélmény éri. Minden gyermek saját adottságaihoz alkalmazkodva, játékosan, jó hangulatban, színesen, sok szeretettel és motivációval fejlesztem a gyermekeket.
Marthné Horváth Petra
Okleveles Gyógytornász-fizioterapeuta, Schroth-terapeuta
Gyógytornász diplomámat 2003-ban szereztem a budapesti Semmelweis Egyetem ETK szakán. Előtte elvégeztem egy fizioterápiás iskolát, amely jó alapot adott a későbbi tanulmányaimnak.
15 évig a II. kerületi szakrendelőben dolgoztam, ahol sok tapasztalatot szereztem különféle mozgásszervi kórképek kezelése terén. Ezt követően az egészségügy különböző területein dolgoztam, ahol gyógytornász tapasztalataimat gyarapíthattam. Pályám során folyamatosan bővítettem tudásomat és különböző továbbképzéseken vettem részt, hogy újabb szemléletekkel bővítsem ismereteimet. Legutóbbi ilyen továbbképzésen éppen a gerincferdülések kezelésére alkalmas Shroth terápiát oktató tanfolyamot végeztem el, ahol Schroth terapeuta minősítést szereztem.
Mindig is tudtam, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni, ezt az érzést személyes tapasztalataim is növelték. Gyerekkoromban gerincferdülés miatt korzettet hordtam és emiatt is folyamatosan gyógytornázom. Az élet úgy hozta, hogy kisfiam is gyógytornára szorult, így a vele kapcsolatos tapasztalatok végleg ebbe az irányba tereltek.
Személyes érintettségem és tapasztalatom révén igazán át tudom érezni a gyermekek és kamaszok mozgásszervi problémáit, élethelyzetét és kellőképpen tudom motiválni őket, valamint segíteni a gyógyulásukat.
Kezeléseim során fontosnak tartom a közvetlen, oldott légkörbe burkolt precíz, célzott terápiát.
Pelle Zsuzsanna
Okleveles Gyógypedagógus, Szomatopedagógus
2005-ben végeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolán, tanulásban akadályozottak tanára és szomatopedagógia terapeuta szakon. Pályám első éveit a súlyosan-halmozottan sérülteket ápoló-gondozó otthonában töltöttem, ahol a legváltozatosabb sérülésekkel, fogyatékosságokkal találkoztam.
Jelenleg a Trappsifüles Mozgás- és Készségfejlesztő Központ mellett a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XVIII. Kerületi Korai Fejlesztő Részlegében dolgozom gyógypedagógusként. Ezeken a helyeken nap mint nap sok tapasztalatot szerzek a korai életkorban jelentkező fejlődési eltérésekről, problémákról.
Szeretek gyerekekkel foglalkozni. A legfontosabbnak a nap mint nap kreatív gondolkodást igénylő a lehető legkorábban megkezdett, komplex fejlesztést gondolom. A gyerekek fejlesztését a lehető legjátékosabb formában valósítom meg óráimon.
Terveimben szerepel ismereteim bővítése gyógypedagógia mesterképzési szakon.
Szegedi Anikó
Okleveles konduktor-tanító, tanár, mentortanár, alapozó és SZRT terapeuta
2003-ban végeztem a Nemzetközi Pető Intézet konduktor-tanító szakán. 2009-ben az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán pedagógia bölcsész és tanári szakán szereztem diplomát, majd 2017-ben a BME Gazdaság és Társadalomtudományi Karán mentortanári végzettséget. Egyetemi tanulmányaim mellett alapozó terapeuta és SZRT-terapeuta végzettséggel rendelkezem még.
Munkámat a kezdetektől fogva hivatásnak tekintettem, nagy örömmel foglalkozok gyerekekkel. Miközben a tudásom legjavát adom én is folyamatosan tanulok tőlük, mert valamennyi gyermek egyedi és csodálatos világot hord magában. A foglalkozásaim során nagyon fontos számomra, hogy a gyerekek jól érezzék magukat, örömmel tornázzanak, de mindeközben a lehető leghatékonyabban fejlődjenek is. A korsztályi sajátosságok figyelembe vételével igyekszem érdekessé, izgalmassá és játékossá formálni a mozgásfejlesztő órákat. A személetem holisztikus, nem az esetlegesen fennáló hiányosságra, hanem a komplex fejlesztés során elérhető haladásra és a gyermek egész személyiségére figyelek.
Egy rövid, ám számomra annál kedvesebb üzenettel szeretném a bemutatkozásomat zárni.
„Meggyőződésem, hogy ebben a komor világban is sikert sikerre halmozhatunk, ha a szeretet sugárzását tesszük meg életünk céljává.” Simon András
Papp Eszter
Okleveles konduktor-tanító, mozgásterapeuta
2019-ben végeztem a Semmelweis Egyetem Pető András Karán tanító specializációs konduktorként.
Egyetemi tanulmányaim során betekintést nyerhettem a gyermekek fejlődési útjába, csecsemő kortól egészen az iskolás korosztályig. Ezt követően megszereztem komplex mozgásterapeuta végzettségemet is.
Egyetemi tanulmányaimat követően tudásomat folyamatosan fejlesztem a különböző tanfolyamokon, valamint a mindennapokban körülöttem dolgozó fejlesztő szakemberektől kapott tudás által.
Fontosnak tartom, hogy komplexen, a gyermeket és a családot egyaránt figyelembe véve történjen a fejlesztés. Véleményem szerint a gyermekek fejlődését a szülővel karöltve tudjuk legeredményesebben elérni. Ezért is törekeszem mindig arra,- legyen szó csoportos vagy egyéni foglalkozásról,- hogy közösen, összhangban tudjunk együtt dolgozni a gyermekek fejlődése érdekében.
Fontosnak tartom, hogy a fejlesztési alkalmak mindig jó hangulatban, vidáman, játékosan teljenek, így a gyerekek játéknak élik meg azokat a feladatokat, amik egyre ügyesebbé és ügyesebbé teszik őket.
Márhoffer Nóra
Okleveles Pszichológus, TSMT-I. terapeuta
Okleveles pszichológus diplomámat 2021-ben szereztem meg az Eötvös Loránd Tudományegyetem Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia szakirányon, azóta egy pesterzsébeti gimnázium és általános iskola diákjait segítem, mint iskolapszichológus.
Tanulmányaim alatti önkéntes munkám során a Budapesti Korai Fejlesztő Központban ismerkedtem meg a TSMT módszerével, ahol autista gyerekeket készítettünk fel óvodai integrációjukra. Ezt követően 2022-ben szereztem meg egyéni TSMT terapeuta végzettségemet. A Fejlesztőben szerzett tapasztalatomnak köszönhetően lehetőséget kaptam, hogy autista gyermekek csoportba való beszokását segítsem.
Ezen évek során megtapasztalhattam, hogy mennyire fontos a gyermekek személyre szabott komplex fejlesztése, melyre munkám során nagy hangsúlyt fektetek. A Trappsifülesben szeretném kamatoztatni végzettségem és eddigi szakmai pályám során szerzett tudásomat, kiegészítve az itt dolgozó terapeuták tudásával.
Gyutasi Éva
Okleveles gyógytornász-fizioterapeuta, Schroth-terapeuta
Tanulmányaimat a Pécsi Tudományegyetemen végeztem, ahol gyógytornász-fizioterapeuta oklevelet szereztem.
A diplomám megszerzése után 3,5 év szakmai tapasztalatot szereztem az egészségügyben. Egészen pontosan korházban központi intenzív és érsebészeti osztályokon. Változatos eseteknek köszönhetően rengeteg tapasztalattal gazdagodtam. Ezt követően 2022-ben továbbképeztem magam és Schroth-terapeutaként a hanyag testtartás és gerincferdülés kezelése is mindennapjaim részévé vált.
Már az egyetem kezdete óta tudtam, hogy gyerekekkel szeretnék dolgozni, ezért is választottam szakdolgozati témámnak az SNI diagnózis és a tartásprobléma közti összefüggés vizsgálatát. Az élet bár másfelé sodort, teljesen nem adtam fel a gyerekekkel való foglalkozást, mivel önkéntes vagyok egy alapítványnál, ahol Down szindrómás gyerekeknek és családjaiknak segítünk. A családoknak szervezünk programokat és táborokat.
Felemelő érzés, hogy nap mint nap új kihívás elé állítanak a gyerekek és a szülők, megadva nekem a bizalmat, hogy segíthessek. A gyerekekkel való közös munka során célom, hogy a gyógytornát ne szükséges rosszként éljék meg, hanem felismerjék a mozgás adta örömöket, akár probléma esetén, akár megelőzés céljából.
Holmik Fanni
Okleveles konduktor-tanító
Tanulmányaimat a Semmelweis Egyetem Pető András karán végeztem 2021-ben, konduktor- tanító specializáción. Gyakorlatot legfőképpen iskolai csoportokban szereztem, ahol 6-15 éves gyerekek értelmi-és mozgásfejlesztését, anyanyelvi, zenei és vizuális nevelését gyakorolhattam, kiváló szakmai felügyelet mellett, továbbá megismerkedhettem a korai, óvodáskori és felnőtt fejlesztéssel is. Tanulmányi éveim alatt önkénteskedtem nyári komplex mozgásfejlesztő táborban, ahol ép gyermekek fejlesztésében is tapasztalatra tettem szert, illetve egy mozgássérült alapítványnál érzékenyítő programokban voltam koordinátor. Az utolsó egyetemi évem alatt részt vettem egy gyakorlatban, ahol olyan robottechnológiai eszközökkel dolgozhattam, amelyek a modern intenzív neuro-rehabilitációban döntő szerepet játszanak.
Diplomám megszerzése után a Semmelweis Egyetem Pető András Gyakorló Általános Iskolájában helyezkedtem el, ahol 6-12 éves gyermekek oktatásával, fejlesztésével foglalkoztam.
Fontosnak tartom tudásom folyamatos bővítését. Tanulmányaim kiegészítéseként elvégeztem Kulcsár Mihályné komplex mozgásterápia továbbképzését. Jelenleg az FDM (Fascia Disztorziós Modell) terápiás módszert tanulom.
Munkám során a legfontosabbnak azt tartom, hogy egy olyan nyugodt közeget teremtsek meg, ahol a gyermek jó élményeket szerezve, játékos feladatokon keresztül kapja meg a számára legmegfelelőbb fejlesztést.
Lappints Réka
Okleveles testnevelő-gyógytestnevelő tanár, alapozó terapeuta
A Testnevelési Egyetem nappali tagozatos hallgatójaként szereztem középiskolai testnevelő- gyógytestnevelő tanári diplomát 1995-ben.
Nagy Rita
Okleveles logopédus
A foglalkozások tervezése során szem előtt tartom a gyermekek személyiségét és ehhez igazodva, játékos formában igyekszem segíteni a beszédkészségük fejlődését. Fontosnak tartom a szülőkkel való együttműködést, illetve a más területen segítő szakemberekkel való kapcsolattartást.
Sajó Zsanett
Okleveles gyógytornász-fizioterapeuta, sportrehabiltációs tréner
Tanulmányaimat a Semmelweis Egyetemen fejeztem be 2017-ben, ahol gyógytornász-fizioterapeuta végzettséget szereztem.
Gyerekkoromtól fogva szerves részét képezi a mozgás az életemnek, amely által megismertem a sporttal együtt járó szabadságérzetet is. A rendszeresen űzött sporttevékenységek által megtapasztaltam, hogy a fizikai aktivitás nagymértékben meghatározza a mentális épséget és jelentősen befolyásolja az életminőséget.
Ez a felismerés vezetett ahhoz, hogy ezt a hivatást választottam.
Az egyetemi évek során a gyermekgyógyászat érdekelt különösen, már akkor tudtam, hogy a későbbiekben ezen a területen szeretnék elhelyezkedni.
Szakmai fejlődésem érdekében folyamatosan képzem magam, számos tanfolyamon részt vettem, hogy a pácienseim minél komplexebb kezelésben részesüljenek.
Legfőbb célom, hogy hozzásegítsem a gyerekeket és felnőtteket a mozgás örömének megéléséhez, legyen szó akár látás – vagy mozgássérültekről, értelmi fogyatékkal élőkről, vagy akár teljesen ép, de motiválatlan emberekről.
Fontos számomra a minőségi, precíz ellátás biztosítása, a bizalom kiépítése gyermekekkel és felnőttekkel egyaránt, továbbá célom a jó hangulatú, a páciens aktív közreműködésével történő mozgásterápia kialakítása.
Eszik Dolly
Okleveles gyógypedagógus-logopédus
2022 júniusában végeztem a Szegedi Tudományegyetemen gyógypedagógus-logopédusként.
Eddigi tapasztalataimat tekintve az egyetemi éveim alatt tanulásban akadályozottak pedagógiája és logopédia szakirányon is jártasságot szereztem a tipikus és az atipikus fejlődésmenetű gyerekekkel való foglalkozásban is. 2022 szeptember óta a Fővárosi Pedagógiai szakszolgálat logopédus csapatát erősítem, ahol egy óvodát, és egy iskolát látok el.
A fejlesztéseket mindig egyénre szabottan, életkorhoz, beszédkórképhez és a gyermek személyiségéhez alkalmazkodva tervezem meg. Fontosnak tartom, hogy a gyerekek jól érezzék magukat az óráimon, szeressenek hozzám járni, ezért színes, gyerekbarát eszközökkel, játékos formában zajlanak a fejlesztéseim, hogy „könnyebben” elérhessük a közös céljainkat. A hatékony munka érdekében kiemelt figyelmet fordítok a szülőkkel való konzultációra, és felhívom a figyelmet az otthoni gyakorlás fontosságára.
Fazakas Enikő
Okleveles Gyógytornász-fizioterapeuta, Schroth-terapeuta, Therasuit-terapeuta
2012- ben végeztem Budapesten a Semmelweis Egyetemen. Gyógytornász-fizioterapeuta a végzettségem.
A szakmám elkezdése óta többnyire gyerekekkel foglalkozok, csecsemőkkel és felnőttekkel egyaránt. Azon szerencsés emberek közé tartozom, akik szeretik munkájuk. Gyerekekkel foglalkozni mindig kihívás, sosem unalmas. Egy édes mosoly vagy egy humoros mondat még egy fárasztó nap végén is jókedvre derít.
Nagyon fontosnak tartom, hogy mindig fejlesszem terápiás készségeim, tanuljak tapasztaljak, ezért sokat utazok külföldre is. Az egyetem végén Helsinkiben töltöttem a gyakorlati időszakom, voltam Varsóban egy terápiás központban tanulni és dolgozni. Jelenleg Oroszországba járok tapasztalatot cserélni az ottani terapeutákkal. A munkámban mindig törekszem a pontosságra, funkcionalitásra, holisztikus látásra és terápiára.
Ágoston Zsuzsanna
Okleveles Gyógytornász-fizioterapeuta, Schroth-terapeuta, Therasuit-terapeuta
Gyógytornász-fizioterapeutaként diplomáztam 2015-ben és már a tanulóévek alatt fontosnak tartottam megismerni más országok egészségügyi rendszerét, így gyakorlati félévemet Finnországban töltöttem. Diploma után Németországban dolgoztam egy évet gyógytornászként egy kis magánrendelőben. Hazatérésem után kis ideig a János kórház ortopédiai osztályán segítettem a műtétek után lábadozóknak, azonban hamar ráébredtem, hogy nem érzem ott jól magam. Ekkor jött a lehetőség, hogy az Országos Látásvizsgálóban dolgozhassak, látássérült gyermekek korai mozgásfejlesztésével. Innen már csak egy ugrás volt a Trappsifüles.
A gyermekekkel való közös munka, legyen az halmozottan sérült gyermek, vagy “csak” egy hanyag tartás mindig tartogat magában kihívásokat, de rengeteg mosolyt és vidám perceket is. Számomra a munkám az, ami feltölt, ami kikapcsol és amikor azt érzem, hogy hasznos és fontos dolgot végzek.
Köszönjük, hogy bennünket választott!
Üdvözlettel:
A Trappsifüles csapata
Gyermekem minőségi fejlesztése az én kezemben van.
KERESSEN BENNÜNKET ELÉRHETŐSÉGEINK BÁRMELYIKÉN!.