Konduktív pedagógia/nevelés
A konduktív pedagógia (Pető módszer) egy speciálisan integrált komplex mozgásfejlesztő módszer, melynél a fejlesztés fő területe a mozgásban tapasztalható elmaradás, de emellett a nagy hangsúlyt kapnak a kognitív képességek, valamint az egyéb, sérülésből fakadó elmaradások kiküszöbölése.
A konduktív pedagógia nem az idegrendszeri sérülésből adódó deficitet változtatja meg, hanem alkalmazkodásához szükséges koordinált működést tanít/újratanít, a tanulás aktív formáját hangsúlyozva. Ez a technika tanítja meg a pácienst az önkiszolgálásra, kommunikációra, és arra, hogy a társadalomba be tudjon illeszkedni.
Az egyéni fejlesztések mellett a csoportos foglalkozások is jótékony hatást gyakorolnak a páciensekre, hisz fejlesztik a CP-s gyermekek nagy részénél elmaradásban levő szociális képességeket is.
Akiknek ajánljuk:
- központi idegrendszeri sérült gyerekeknek (cerebral paraesis, stroke, hemiplegia, diplegia, tetsraplegia, tetraparesis spastica
- traumás agysérülés stb)
- megváltozott izomtónus esetén (hypotónia, hypertónia)
- gerincferdülés, hanyag tartás esetén
- Ortopédia kórképek és tartási rendellenesség esetén (gerincferdülés, ferdenyak, lúdtalp stb)
- oxigénhiánnyal, agyvérzéssel született gyermekek esetén
- Down szindrómás és speciális szindrómával élő gyerekeknek
- traumás sérülések, műtétek utáni rehabilitáció esetén
- SDR, Nazarov, Nazarkin műtét után
- ataxia
- atetosis
Gyermekem minőségi fejlesztése az én kezemben van.
Keressen bennünket elérhetőségeink bármelyikén!