+36302212210 [email protected]

Vizsgálatok, egyéni és csoportos fejlesztések

Fejlődni biztonságban, szeretetben.

A Trappsifüles gyermekfejlesztő központban korszerű vizsgálatokkal és személyre szabott terápiás programokkal segítjük a gyermekek fejlődését.
Legyen szó mozgásfejlődési eltérésről, beszédindításról, viselkedési nehézségről vagy csak egy alapos állapotfelmérésről – nálunk minden kisgyermek figyelmet, időt és türelmet kap.

Kuszo maszo torna 300x169 1

Felmérések / Vizsgálatok

A Trappsifülesben többféle vizsgálatot végzünk, amelyek segítenek feltérképezni a gyermek fejlődésének aktuális állapotát, és kijelölni a szükséges fejlesztési irányokat. Az alábbi vizsgálatok különböző életkorban és különböző problémák esetén nyújtanak támpontot.


🍼 Komplex állapotfelmérések és tanácsadás (csecsemőkortól)

Teljes körű, életkornak megfelelő felmérések csecsemőkortól, melyek mozgásfejlődésre, reflexekre, érzékelésre és más képességekre is kiterjednek. Különösen ajánlott, ha a szülő bizonytalan gyermeke fejlődésében.

  • Komplex állapotfelmérés és tanácsadás (csecsemőkortól)

  • Állapot- és mozgásvizsgálat – TSMT módszer alapján

  • Komplex alapozó terápiás vizsgálat


🧠 Fejlettségi és funkcionális vizsgálatok

Diagnosztikai vizsgálatok, melyek a gyermek idegrendszeri, mozgásos, figyelmi és tanulási fejlettségét mérik fel. Ezek segítenek meghatározni, milyen egyéni fejlesztésre van szükség.

  • LongiKid® vizsgálat – Longitudinális Komplex Diagnosztika

  • Logopédiai vizsgálat (megkésett beszédfejlődés, artikulációs zavar)

  • Gyógypedagógiai vizsgálatok (Komplex gyógypedagógiai vizsgálat, DSZIT vizsgálat)


🧍 Testtartás, mozgás és iskolaérettség

Ezek a vizsgálatok a gyermek mozgásos képességeire, tartáshibáira, tanulási és szociális érettségére fókuszálnak. Segítenek eldönteni, hogy gyermeked készen áll-e az iskolára vagy további támogatásra van szükség.

  • Scoliosis vizsgálat (gerincferdülés/hanyag tartás szűrése)

  • Konduktív pedagógiai állapotfelmérés és tanácsadás

  • Iskolaérettségi vizsgálat

Komplex állapotfelmérés és tanácsadás (csecsemőkortól)

Teljes körű, korosztálynak megfelelő felmérés, amely kiterjed a csecsemőkori mozgásfejlődésre, reflexekre, szenzoros érzékelésre és egyéb képességekre. A szülőkkel történő konzultáció során részletes tanácsot adunk a további lépésekről. Különösen ajánlott, ha a szülő bizonytalan, miben tér el gyermeke fejlődése.

Scoliosis vizsgálat (gerincferdülés/ hanyagtartás szűrése)

Gerincferdülésre vagy hanyagtesttartásra gyanakodnak? Ez a szűrővizsgálat segít időben felismerni a tartáshibákat. Tapasztalt szakembereink célzott mozgásvizsgálatot végeznek, és megállapítják, szükség van-e fejlesztésre vagy további kezelésre. A vizsgálat fájdalommentes, és segít megelőzni a későbbi ortopédiai problémákat.

Állapot- és mozgásvizsgálat – TSMT módszer alapján

Ez a vizsgálat a TSMT (Tervezett Szenzomotoros Tréning) módszerre épül, és a gyermek mozgásfejlődésének, figyelmi és idegrendszeri érettségének szintjét méri fel. A tesztek játékos formában zajlanak, életkorra szabottan. A vizsgálat alapján megállapítható, szükség van-e egyéni terápiára, illetve milyen típusú fejlesztés javasolt.

LongiKid® vizsgálat – Longitudinális Komplex Diagnosztika

Komplex, hosszútávú fejlődési megfigyelésen alapuló diagnosztikai módszer, amely feltérképezi a gyermek tanulási funkcióit, viselkedési sajátosságait és idegrendszeri érettségét. Különösen hasznos, ha tanulási nehézségek vagy figyelmi problémák merülnek fel, de nem egyértelmű az ok. A vizsgálat alapján pontosabb fejlesztési terv készíthető.

Logopédiai vizsgálat (megkésett beszédfejlődés, artikulációs zavar)

A logopédiai vizsgálat során felmérjük a gyermek beszédfejlődésének aktuális szintjét, az artikulációs képességeket és a nyelvi feldolgozást. Célja a beszédindítás támogatása, a meglévő hibák felismerése, és a megfelelő terápiás irány meghatározása. Ajánlott beszédindítási problémák, pöszeség vagy nyelvi lemaradás esetén.

Komplex alapozó terápiás vizsgálat

Ez az átfogó vizsgálat a gyermek idegrendszeri érettségét, szenzomotoros állapotát és mozgásfejlődési szintjét méri fel. Az eredmények alapján eldönthető, hogy a gyermek részt vehet-e az alapozó terápiában, amely az idegrendszer érését és az iskolai készségek megalapozását szolgálja.

Gyógypedagógiai vizsgálatok

(Komplex gyógypedagógiai vizsgálat, DSZIT vizsgálat)
A vizsgálat célja a tanulási, figyelmi vagy viselkedési nehézségek azonosítása és a megfelelő fejlesztési terv kidolgozása.

Konduktív pedagógiai állapotfelmérés és tanácsadás

A vizsgálat során a mozgás és a tanulási képességek összefüggéseit vizsgáljuk meg, hogy hatékonyan támogathassuk a gyermek fejlődését a konduktív nevelés módszereivel.

Iskolaérettségi vizsgálat

Az iskolakezdés előtt végzett komplex vizsgálat, amely a gyermek figyelmi, mozgásos, nyelvi és szociális érettségét egyaránt értékeli. A vizsgálat játékos formában történik, és segít a szülőknek eldönteni, gyermekük készen áll-e az iskolára – vagy még érdemes várni, illetve milyen támogatás szükséges a zökkenőmentes iskolakezdéshez.

Egyéni fejlesztések

Egyéni fejlesztéseink célja, hogy minden gyermek számára személyre szabott, hatékony támogatást nyújtsunk – akár mozgásfejlődési eltérésről, beszédfejlődési zavarról vagy tanulási nehézségről van szó. A fejlesztések a gyermek aktuális állapotához, szükségleteihez és életkorához igazodnak.


🤲 Manuális technikák és mozgásterápiák

Finom kézi technikák és célzott terápiák, melyek a testtartás, izomtónus vagy mozgáskoordináció javítását szolgálják. Különösen hatékonyak mozgásfejlődési elmaradás, gerincproblémák vagy fájdalmak esetén.

  • Manuális technikák (izomletapadás, testtartáskorrekció)

  • Pfaffenrot-féle manuális technika (szinergetikai reflexterápia)

  • FDM – Fascia Disztorziós Modell terápia (mozgásszervi fájdalmak kezelése)

  • Schroth terápia (gerincferdülés kezelése)

  • Gyógytorna gyermekeknek (mozgásfejlesztés, tartásjavítás)


🎯 Komplex fejlesztőprogramok

Személyre szabott terápiás foglalkozások, amelyek fejlesztik a figyelmet, koordinációt, tanulási képességeket és a beszédet. Alkalmasak viselkedési vagy tanulási nehézségek, hiperaktivitás vagy fejlődési elmaradás esetén.

  • Egyéni TSMT

  • DSZIT – Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia (Jean Ayres alapján)

  • Logopédiai terápia (beszédfejlesztés egyénre szabottan)

  • Gyógypedagógiai fejlesztés


👶 Korai fejlesztés és támogatás kisgyermekkorban

A korai évek kiemelten fontosak a fejlődés szempontjából. A játékos, életkornak megfelelő fejlesztések segítik megelőzni vagy enyhíteni az eltéréseket – szülői jelenléttel és egyéni figyelemmel.

  • Korai fejlesztés (0–3 éves korig)

Manuális technikák (izomletapadás, testtartáskorrekció)

Finom, kézzel végzett terápiás fogásokkal a terapeuta segíti az izmok lazítását, az ízületek mozgékonyságát és a testtartás javítását. A kezelés célja a fájdalmak csökkentése, a feszültségek oldása és a szabadabb mozgás elősegítése – különösen hasznos mozgásfejlődési elmaradás, kötött izomzat vagy gerincproblémák esetén.

Pfaffenrot-féle manuális technika (szinergetikai reflexterápia)

Speciális manuális technika, amely az idegrendszer és az izmok közötti kapcsolatot aktiválja. A módszer segít beindítani az elmaradt mozgásmintákat, korrigálni az izomtónust, és elősegíti az idegrendszeri érés folyamatát. Kiválóan alkalmazható megkésett mozgásfejlődés, születési sérülések vagy izomtónus-eltérések esetén.

FDM – Fascia Disztorziós Modell terápia (mozgásszervi fájdalmak kezelése)

Az FDM egy manuális technikákon alapuló terápia, amely a kötőszöveti rétegek (fascia) torzulásait korrigálja célzott nyomással és fogásokkal. Hatékony lehet visszatérő fájdalmak, sport- vagy mozgásszervi sérülések, gerincproblémák esetén. A kezelés során a terapeuta a gyermek panaszaihoz igazítja a terápiát, fokozva a mozgás szabadságát és csökkentve a feszültséget.

Schroth terápia (gerincferdülés kezelése)

A Schroth-módszer célja a gerincferdülés korrigálása légzéstechnika, testtudat és célzott gyakorlatok segítségével. A gyermek megtanulja tudatosan korrigálni a testtartását, és izomzata fokozatosan megerősödik. Különösen hatékony korai stádiumú scoliosis esetén, hogy elkerülhető legyen a súlyosbodás.

Egyéni TSMT

A gyermek egyéni igényeihez igazodva, speciális mozgásos feladatokon keresztül fejlesztjük a figyelmet, az egyensúlyt és a térérzékelést. A TSMT alkalmas tanulási nehézségek vagy viselkedési problémák esetén is.

Logopédiai terápia (beszédfejlesztés egyénre szabottan)

A logopédus egyéni foglalkozásokon segíti a gyermek beszédindítását, a hangképzés és artikuláció fejlesztését, valamint a nyelvi kifejezőképesség bővítését. A terápia során játékos feladatokon keresztül fejlődik a beszédértés, szókincs, kiejtés és nyelvtani szerkesztés. Alkalmas pöszeség, megkésett beszédfejlődés vagy nyelvi nehézségek esetén.

DSZIT – Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia (Jean Ayres alapján)

Ez a játékos, mozgásos terápia az érzékelés-észlelés összehangolását támogatja. A gyermek hintázik, mászik, dobál, egyensúlyoz – miközben fejlődik a figyelme, koordinációja és idegrendszeri integrációja. Alkalmas figyelmi problémák, tanulási nehézségek, hiperaktivitás vagy szenzoros túlérzékenység esetén.

Gyógypedagógiai fejlesztés

A tanulási nehézségekkel, figyelemzavarral vagy speciális nevelési igényekkel küzdő gyermekek számára nyújtott célzott támogatás, amely segíti az iskolai készségek, a figyelem és a kognitív képességek fejlődését.

Korai fejlesztés (0–3 éves korig)

A korai életévek meghatározóak a későbbi fejlődés szempontjából. Ebben az időszakban végzett célzott fejlesztéssel megelőzhetők vagy mérsékelhetők az eltérések. A foglalkozás során a mozgás, kommunikáció, figyelem és érzékelés egyaránt fejlesztésre kerül – játékos, életkorhoz igazított formában, szülői jelenléttel.

Gyógytorna gyermekeknek (mozgásfejlesztés, tartásjavítás)

A gyógytorna során a gyermek egyéni képességeihez igazított, játékos gyakorlatokat végez, amelyek segítenek a mozgáskoordináció, egyensúly, testtudat és izomerő fejlesztésében. Alkalmazható ortopédiai problémák, tartáshibák, izomtónus-eltérések vagy baleseti rehabilitáció esetén.

Csoportos fejlesztések

A csoportos foglalkozások célja, hogy a gyerekek játékos, biztonságos környezetben fejlődjenek – együtt társaikkal, közösségben tanulva mozgást, figyelmet, szabálytudatot vagy épp beszédet. A csoportdinamika segíti a szociális készségek, az alkalmazkodás és az együttműködés fejlődését is.


👶 Mozgásindító csoportok a legkisebbeknek

Vidám, szülőkkel közös vagy önálló mozgásos foglalkozások, amelyek az első mozgásmintákat, az egyensúlyt és a járásbiztonságot támogatják. Már csecsemőkortól elérhetőek.

  • Baba-kúszó-mászó torna (4–12 hónapos babáknak és szülőiknek)

  • Tipegő torna (járni tanuló, 1–2 éves gyerekeknek)

  • Bölcsis–kisovis torna (2–4 éves korig)


🧠 Fejlesztő mozgás és beszédindítás óvodásoknak

Játékos tornaformák, amelyek célzottan segítik a figyelem, testtudat, tartás, beszéd és idegrendszeri érés fejlődését. Ezek a foglalkozások megalapozzák az iskolai beválást is.

  • Okosító torna (4–6 éves óvodásoknak)

  • Szenzomotoros beszédindító torna (2–4 éves korig)

  • Tartásjavító csoportos torna

  • Alapozó csoportos torna


🎓 Iskolára felkészítő csoportok

Komplex foglalkozások, amelyek a gyermekek figyelmi, szabálytudati, logikai és mozgásos készségeit egyaránt fejlesztik. Céljuk, hogy a gyermek sikeresen kezdje meg az iskolai éveket.

  • TSMT csoportos torna

  • Iskolaelőkészítő csoport (5–6 éves gyermekeknek)

Baba-kúszó-mászó torna (4–12 hónapos babáknak és szülőiknek)

Ez a vidám, játékos csoportos foglalkozás támogatja a babák mozgásfejlődését – legyen szó fordulásról, kúszásról, mászásról vagy kapaszkodó felállásról. A gyakorlatokat mondókák és zenés játékok kísérik, miközben a szülők aktívan részt vesznek. A közös élmény erősíti a baba-szülő kapcsolatot és fejleszti a szenzomotoros készségeket.

Tipegő torna (járni tanuló, 1–2 éves gyerekeknek)

A tipegő korosztály számára összeállított mozgásos foglalkozás célja az egyensúly, a járásbiztonság és a nagy mozgások megerősítése. Mondókákkal, énekekkel és szabad játékos eszközökkel segítjük a gyermekek mozgásának fejlődését és a közösségi élménybe való bekapcsolódást.

Bölcsis–kisovis torna (2–4 éves korig)

Ebben a korban már fontos a mozgáskoordináció, a ritmus és az utánzás fejlesztése. A foglalkozás során a gyerekek közösen tornáznak, énekelnek, akadálypályán másznak, labdáznak – mindezt a saját tempójukban. A cél a mozgás öröme, a sikerélmény és a szociális készségek erősítése.

Szenzomotoros beszédindító torna (2–4 éves korig)

Ez a speciális fejlesztő torna egyszerre támogatja a mozgás és a beszéd fejlődését. A foglalkozásokon játékos szenzoros és mozgásos gyakorlatok segítik a száj-, arc- és légzőizmok aktiválását, ezáltal hozzájárulva a beszédindításhoz. Ajánlott későn induló vagy nehezen fejlődő beszéd esetén.

Okosító torna (4–6 éves óvodásoknak)

Komplex mozgásos fejlesztés, amely az iskolakezdéshez szükséges készségeket erősíti. A gyerekek ritmusos mozgásokkal, játékos feladatokkal gyakorolják a figyelmet, a téri tájékozódást, az irányokat és az emlékezetet. A foglalkozás elősegíti az idegrendszeri érés folyamatát, miközben vidám és motiváló környezetet biztosít.

Tartásjavító csoportos torna

Ez a mozgásos foglalkozás játékos formában fejleszti a testtudatot, az izomzat egyensúlyát és a helyes testtartást. A gyerekek életkornak megfelelő, szórakoztató gyakorlatokon keresztül sajátítják el a helyes tartás alapjait, miközben erősödnek a tartóizmok, javul a mozgáskoordináció és a légzéstechnika is. Különösen ajánlott hanyag tartás, gerincferdülés vagy izomtónus-eltérés esetén.

Alapozó csoportos torna

Az alapozó torna olyan komplex mozgásfejlesztés, amely a csecsemő- és kisgyermekkori mozgásminták (pl. kúszás, mászás, gurulás, keresztezett mozgások) tudatos gyakorlásával segíti az idegrendszer érését. A cél, hogy a „hálózatok” között jobb legyen az együttműködés – ez a mindennapi viselkedésben, figyelemben, mozgásügyességben és a tanulási készségekben is megjelenhet.

TSMT csoportos torna

A vizsgálat eredményei alapján felépített, egyéni célokra szabott kiscsoportos fejlesztés. A gyerekek strukturált játékos helyzetekben tanulják meg jobban használni a figyelmüket, együttműködni, irányokat követni és helyesen reagálni különböző ingerekre. A csoportos forma segíti a szociális tanulást és az önszabályozást.

Iskolaelőkészítő csoport (5–7 éves gyermekeknek)

Ez a foglalkozás célzottan támogatja az iskolakezdéshez szükséges képességek fejlődését: figyelem, szabálytudat, memória, finommotorika, logikai gondolkodás. A gyermekek játékos, motiváló környezetben sajátítják el azokat a készségeket, melyek megalapozzák a sikeres iskolai beválást.

Trappsi lablec
Trappsifüles Mozgás- és Készségfejlesztő Központ lábléc

Gyermekem minőségi fejlesztése az én kezemben van.

Keressen bennünket elérhetőségeink bármelyikén!

+36 30 221 221 0

1193 Budapest, Táncsics Mihály utca 72.

Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.