+36302212210 [email protected]

Logopédia gyerekeknek

Az egyészséges nyelvelsajátításhoz

ép hallásra

ép beszédszervekre

– és beszélő környezetre van szükség.

A beszélő szeretetteljes környezet nagyon lényeges a nyelvfejlődés során.

Fontos, hogy az édesanyák sokat beszéljenek, beszélgessenek mondókázzanak a gyermekükkel.

A logopédia a beszéddel és nyelvvel kapcsolatos problémák fejlesztésében segít.

Akkor forduljanak hozzánk, ha :

  • Gagyogás gőgicsélés nagyon egyhangú, színtelen, nem utánoz a gyermek.
  • A lányok két éves korukig, a fiúk 2,5 éves korukig kellene, hogy el kezdjenek beszélni. Amennyiben ebben az időszakban nincs 50 szó a szókincsükben, és nem kapcsolnak össze két szót, akkor megkésett beszédfejlődésről beszélhetünk. Ennek hátterében lehet öröklött tényező, vagy születés közben fellépő komplikáció pl: köldökzsinór nyakra tekeredése miatt oxigén hiány.

Az ép hallás is elengedhetetlen, ezért hallásvizsgálatra is elküldjük a gyermeket. Ezután elindulhat a beszédindító terápia. A megkésett beszédfejlődésű gyermekeket mozgásvizsgálatra is elküldjük, hiszen lehet, hogy a megkésett beszédfejlesztés hátterében idegrendszeri éretlenség áll, amit mozgásterápiával lehet fejleszteni. A mozgás fejlesztés és a logopédiai terápia hatására beindul a beszéd.

  • Amennyiben a gyermek időben elkezdett beszélni, de nem érthető a beszéde – halandzsázva, szósalátákban beszél, pl: karalábé=kabarálé, labda=balda. Szegényes a szókincse három és négy évesen is, annak ellenére, hogy sokat mesélnek és mondókáznak vele. Nyelvtanilag nem helyes a beszéde nem jól használja a ragokat, nem tud elmondani egy rövid mondókát, nem érti az utasításokat, nyelvi zavarról beszélhetünk. Lehet, hogy beszédészlelési és értési zavar áll a háttérben. Ha nem értik a gyermek beszédét, az frusztrálhatja, konfliktusokhoz vezethet nehezen alakulnak a társkapcsolatai.
  • Megkésett és nyelvi zavar következménye lehet a későbbi diszlexia (olvasási nehézség), diszkalkulia (matematikai nehézség)
  • Nem szívesen rajzol, finommotorika gyengesége, grafomotorikum fejlesztése
  • Orrhangzósság (ajak, szájpadhasadék)
  • Pöszeség, ha „s” hang helyett „sz” hangot ejt, „r” hang helyett „l” hangot ejt. Torzan, nem szépen ejti a hangot. pl: „sz” hangnál kidugja a nyelvét. Ha öt éves koráig csak egy két hangot nem ejt tisztán, akkor elég csak öt évesen felkeresni minket, viszont ha hat nyolc hangot is hibásan ejt, akkor érdemes 3 éves kora után felkeresni bennünket. Artikulációs terápiával segítjük a helyesen képzett hang kialakítását és beépülését a spontán beszédbe.
  • Nyelvlökéses nyelés- ha nem helyesen nyel, pl:nyeléskor a fogának nyomja a nyelvét és kinyomja a fogát- fogorvossal együttműködve alakítjuk ki a helyes nyelést
  • Ha a gyermek dadog
  • Ha a gyermek hadar és nagyon zárt szájjal beszél, iskolás korában nagyon nem értik a beszédét, ez zavarja őt. A helyes beszédlégzés kialakításával (rekeszlégzés), beszédtechnikai gyakorlatokkal segítjük a helyes és kifejező beszéd elsajátítását.

Logopédia gyerekeknek

Amennyiben ilyen problémákkal keresnek fel minket, vagy csak tanácsot szeretnének kérni, akkor fáradjanak be hozzánk. Meghallgatjuk, vizsgáljuk a gyermeket. Utána egy vélemény megfogalmazásával egy fejlesztési tervet készítünk és elkezdődhet a terápia. Amennyiben úgy látjuk más szakemberhez irányítjuk Önöket.

A terápiára egyénileg és kiscsoportban is jöhetnek a gyerekek. A beszédindító terápiát édesanyával együtt tartjuk.

A terápia mellett játékokat és könyveket ajánlunk a szülőknek, amelyek segítik a gyermekeket a fejődésben.

Logopédia gyerekeknek – bővebb információért keressenek bennünket, vagy tájékozódjanak honlapunkon http://trappsifules.hu

Gyermekem minőségi fejlesztése az én kezemben van.

Keressen bennünket elérhetőségeink bármelyikén!

+36 30 221 221 0

1193 Budapest, Táncsics Mihály utca 72.